Ο Νώντας , ο Γκέμπελς και ο τοπικός επιθεωρητής Κλουζώ
«Όταν λες και ξαναλές ένα ψέμα, στο τέλος γίνεσαι πιστευτός», έβαλε στο στόμα του ήρωα της ταινίας «Ohm Krüger» (1941) ο αρχηγός της προπαγάνδας των ναζί, Γιόζεφ Γκέμπελς…
Κάπως έτσι μπορεί να το σκέφτηκε και ο επικεφαλής της συριζέικης δημοτικής παράταξης στο Ξυλόκαστρο , Νώντας Κατσούλας ,μες στη ντάλα του καλοκαιριού…και έβαλε στο στόμα του τοπικού επιθεωρητή Κλουζώ (κατά κόσμον Γρηγόρη Κλαδούχο) το ότι η αντιδήμαρχος πολιτισμού Ελίνα Μενούνου περίπου παράνομα…περίπου αδιαφανώς… μοιράζει δουλειές στον εαυτό της !
Προφανώς δεν έχουμε κανένα λόγο να υπερασπιστούμε τις προσωπικές επιλογές της κ. Μενούνου – ούτε βέβαια να κάνουμε δίκες προθέσεων για το ενδεχόμενο αν θα ήθελε ή θα μπορούσε να μοιράζει δουλειές στον εαυτό της …
Μπορούμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή για να δούμε που υπάρχει το ψέμα και που η αλήθεια στο Δελτίο Τύπου των κατ΄ ευφημισμό «Ενεργών Δημοτών» , που γιόμισε τις σελίδες του facebook την περασμένη βδομάδα είτε ως επίσημη ανάρτηση της συριζέικης παράταξης , είτε ως «ξόβεργα» στα δημοσιο – γραφικά φληναφήματα του τοπικού «επιθεωρητή Κλουζώ».
ΨΕΜΑ Πρώτο :
“Η Αντιδήμαρχος τυγχάνει μέλος του Δ.Σ του ΔΗΚΕΞΕ δηλαδή κριτής και κρινόμενος.”
Η ΑΛΗΘΕΙΑ προκύπτει από το επίσημο πρακτικό της Συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΔΗΚΕΞΕ ,που είναι αναρτημένο στο Διαύγεια (δείτε ΕΔΩ),και λέει ότι η Αντιδήμαρχος Ελίνα Μενούνου δεν συμμετείχε στην περί ης ο λόγος συνεδρίαση της 15ης Ιούνη 2020,καθότι το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν ήταν καν τακτικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΗΚΕΞΕ
ΨΕΜΑ Δεύτερο :
“Η δε 12ετής σύμβαση δεσμεύει το Δήμο, προϋποθέτει την απρόσκοπτη λειτουργία, ενώ στο διάστημα αυτό μπορεί να προκύψουν οικήματα χωρίς κόστος ( από δωρεές ή από επισκευή του υπάρχοντος κτιρίου)”
Η ΑΛΗΘΕΙΑ προκύπτει από το ΑΡΘΡΟ 5 της Διακήρυξης εκδήλωσης ενδιαφέροντος ,που λέει ότι : ” Η διάρκεια της μίσθωσης ορίζεται σε 12 έτη από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης μίσθωσης. Σε περίπτωση που το ΝΠΙΔ αποκτήσει ιδιόκτητο χώρο ή χώρο από δωρεάν παραχώρηση για τη στέγαση του ΚΔΑΠ Ξυλοκάστρου, με δήλωση προς τον εκμισθωτή θα λύεται η μίσθωση άμεσα, χωρίς καμία απαίτηση εκ μέρους του εκμισθωτή λόγω της πρόωρης λύση της σύμβασης (καταβολή μισθωμάτων ή οποιουδήποτε ποσού αποζημίωσης κλπ) ”
* Δηλαδή εδώ βλέπουμε ότι όχι μόνο δεν θίγεται το δικαίωμα του μισθωτή (ΔΗ.Κ.Ε.Ξ.Ε.) για 12ετή παραμονή του ΚΔΑΠ Ξυλοκάστρου στο μίσθιο ( είναι αυτονόητο ότι στις μισθώσεις με σοβαρό αντικείμενο επιδιώκεται συμφωνία για μεγάλη συμβατική διάρκεια υπέρ του μισθωτή), αλλα αν η συμβατική διάρκεια της μίσθωσης είναι μικρότερη για τους παραπάνω λόγους…ούτε γάτα ούτε ζημιά για την Κοινωφελή Επιχείρηση.
ΨΕΜΑ Τρίτο :
Γρηγόρης Κλαδούχος : “Το μίσθωμα δεν έχει ανακοινωθεί. Δεν προβλέπεται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος. Θα αποφασίσουν τι θα δοθεί στον ένα και μοναδικό διεκδικητή και νικητή, αφού από την επιτροπή αξιολόγησης κρίθηκε ως μόνη κατάλληλη και η δεύτερη εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει απορριφθεί”.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ για το προεκτιμώμενο μίσθωμα προκύπτει από το ΑΡΘΡΟ 6 της Διακήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος ,που λέει ότι : “Το μίσθωμα ορίζεται μηνιαίο. Ανώτατο όριο μισθώματος 1.000,00€. […] ”
Με βάση αυτό το προεκτιμώμενο μίσθωμα το μηνιαίο ενοίκιο διαμορφώθηκε τελικά στα 800,00€
* Να υπογραμμίσουμε ότι ελάχιστος όρος προσφοράς για τη μίσθωση του αναφερόμενου ακινήτου ήταν – κατά το νόμο- το 85% του προεκτιμώμενου μισθώματος.
Επισημαίνουμε επίσης ότι :
Αποφάσεις των αιρετών οργάνων των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων που αφορούν τη μίσθωση ακινήτων από τρίτους υπάγονται στον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας από τις Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας (ΑΥΕ), που εδρεύουν στις έδρες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
Επιπλέον,κατά αποφάσεων των αιρετών οργάνων των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων μπορεί να προσφύγει οποιοσδήποτε δημοτικός σύμβουλος ,μέλος Δ.Σ. νομικών προσώπων,αλλά και πολίτης που έχει έννομο συμφέρον.
Βεβαίως για να έχει τύχη η οποιαδήποτε προσφυγή δεν μπορεί να στηρίζεται σε “α-νόητες” ηθικές κρίσεις ,όπως για παράδειγμα του τοπικού επιθεωρητή Κλουζώ ,που δεν μεταφέρουν κανένα πληροφοριακό περιεχόμενο για το μη σύννομο της απόφασης.
Σε ότι αφορά τις άκαιρες αιτιάσεις της εκπρόσωπου των «Ενεργών Δημοτών» κ. Λένας Κοφινά μάλλον δεν αξίζουν κανένα περαιτέρω σχολιασμό ,γιατί η συγκεκριμένη δημότισσα δεν ανήκει στα αιρετά μέλη του ΝΠΙΔ και προφανώς δεν μπορεί να έχει κανείς την απαίτηση να γνωρίζει το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει τους όρους δημοπρασίας για την μίσθωση ακινήτων από τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα.
*****
Κατά τη δική μας εκτίμηση,δημοσιογραφικό ενδιαφέρον έχει ο τρόπος και ο χρόνος που ο κ. Κατσούλας επέλεξε να λύσει την περίφημη εξίσωση του νόμιμου με το ηθικό και εύλογα προκύπτουν διάφορες απορίες και ερωτήματα :
«ΤΟ “ΝΟΜΙΜΟ” ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟ »
Η συγκεκριμένη ρήση αποτελεί την ακροτελεύτεια φράση στο Δελτίο Τύπου των «Ενεργών Δημοτών» και ο κ. Κατσούλας με τα εισαγωγικά που έβαλε στο “ΝΟΜΙΜΟ” προσδίδει το αντίθετο νόημα στη λέξη , εκφράζοντας ίσως την δυσπιστία του και την ειρωνεία για το σύννομο της απόφασης.
Επειδή δεν φαντάζομαι ότι ο κ. Κατσούλας υποφέρει απο την ψύχωση εκείνη που αναγκάζει πολλούς γραφιάδες να φορτώνουν το κείμενό τους με άνευ λόγου εισαγωγικά…γιατί δεν το προχώρησε και λίγο παραπέρα προσφεύγοντας ενώπιον της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ,ώστε να προσβάλει τους όρους της διακήρυξης και να αναστείλει την προφορική δημοπρασία ;
Αυτό δεν ζητούσε και η εκπρόσωπός του κ. Λένα Κοφινά ;
Γιατί μες στη ντάλα του καλοκαιριού έστησε ολόκληρο δίκτυο (παρα)πληροφόρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας το ψέμα ως βασικό άξονα για εσωτερική κατανάλωση ;
Δεν ήξερε ότι το ψέμα έχει κοντά ποδάρια;
Ποια είναι η “αμετάβλητη αλήθεια” του κοτσωνικού οδοντίατρου ;
Η “αμετάβλητη αλήθεια” του Νώντα ,όπως την βίωσε εκ των έσω ,από την εποχή του βαθέος κοτσωνικού ΠΑΣΟΚ , εδράζεται στη βαθιά του πεποίθηση ότι η πολιτική a priori είναι «βρόμικη υπόθεση» ,από όποιον και αν ασκείται…
Κατά συνέπεια,κρίνοντας εξ’ ιδίων τα αλλότρια ,καταλήγει στο «αυθαίρετο» συμπέρασμα ότι και η εκδήλωση ενδιαφέροντος του κ. Μητσούλα (να μισθώσει το ακίνητό του στο ΝΠΙΔ του δήμου) είναι «βρόμικη υπόθεση»…γιατί ο εν λόγω δημότης πέρα από ιδιοκτήτης του ακινήτου τυγχάνει να είναι και γιος της Αντιδημάρχου !
Στο ίδιο μήκος κύματος και η «ζαλισμένη», μοναχική και εύθραυστη μεταηθική προσέγγιση του τοπικού «επιθεωρητή» , που δημοσιογραφικά τουλάχιστον μοιάζει με το σύνδρομο Άσπεργκερ …
Αυτό βέβαια που σκοπίμως παραβλέπουν και οι δυο τοπικοί γκεμπελίσκοι ,στην περίπτωση του γιού της κ. Μενούνου ,είναι ότι τίποτα δεν έγινε εν κρυπτώ και ουδέποτε αποκλείστηκαν άλλοι ιδιοκτήτες έναντι «ημέτερων» ιδιοκτητών.
Πέρα όμως από τις λαϊκίστικες κορώνες του επικεφαλής της συριζέικης δημοτικής παράταξης και τους ψευδεπίγραφους ηθικισμούς του μοναχικού “επιθεωρητή ” και οι δυο επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά ότι :
«συμβαίνει κιόλας τα «καλά έργα» να εμπνέουν το μίσος»…
όπως έγραφε και η Γαλλίδα καθηγήτρια πανεπιστημίου Μυριάμ Ρεβώ ντ’ Αλλόν ,που αποσπασματικά αναφέρεται στο «ζαλισμένο» κείμενο του κ. Κλαδούχου.
Τι να κάνουμε όμως ; Στην περίπτωσή τους ο φθόνος έχει αποκτήσει βαθύτερο υπαρξιακό περιεχόμενο και ισχυρισμούς δήθεν υψηλής διανόησης…
Αυτή είναι η κοινή τους ιστορία και δεν είναι η πρώτη φορά που το “άρρωστο μυαλό” τους μπερδεύει την “ηθική της πεποίθησης” με την “ηθική της ευθύνης” για να καταλήξει στην “ηθική του σκοπού” , η λογική της οποίας κινείται στο πλαίσιο της ρήσης «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»
όπερ μεθερμηνευόμενον…
η αντιπολιτευτική σκοπιμότητα κατά του Τσιώτου είναι «ο ανώτερος νόμος».
Για αυτό τελευταία έχει γίνει της μόδας από την συριζέικη δημοτική κομπανία το κλισέ «συμφωνούμε ότι διαφωνούμε» !
Βεβαίως ,αυτός ο «ανώτερος νόμος» όσο και αν προσδίδει κάποια νότα γελοιότητας στην όλη επιχειρηματολογία του Νώντα – οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι προσωρινά τουλάχιστον τον προφυλάσσει από το να έχει κάνα διπλωματικό επεισόδιο με τον πρόξενο…και ακούσει κι αυτός τον εξάψαλμο !!
Για σκεφτείτε τι θα γινόταν αν ο «απόμαχος» οδοντίατρος βρισκόταν στη θέση του νεαρού Καραβά ,που απλώς τόλμησε να εκφράσει τη θλίψη του … και ο «γεροπαραλυμένος » του βγήκε από “αριστερά” ;
«Της επί χρήμασι εκδιδομένης γυναικός το σιδηρούν κιγκλίδωμα»…θα γινότανε !!
Μήπως όμως όλοι αυτοί οι διαπρύσιοι κήρυκες της «ηθικής» είναι πολιτικά επικίνδυνοι για το Ξυλόκαστρο ,αλλα και για τα παιδάκια της όμορφης πόλης ,που όπως χαρακτηριστικά αναφέρει μια Ξυλοκαστρίτισα φίλη στο facebook “επιτέλους, ύστερα από τόοοοσα χρόνια, τα παιδιά θα φιλοξενηθούν σ έναν υπέροχο και καλαίσθητο χώρο, με ασφάλεια και ομορφιά”;
Τελικά , μήπως πρέπει να είμαστε περισσότερο υποψιασμένοι απέναντι στις πειραγμένες «εστίες ιδεών» ,που εκφράζονται από «ληγμένους » Pulitzer του κιτρινισμού και να επανεκτιμήσουμε ταυτόχρονα μέσα από μία άλλη κοινωνικοπολιτική σκοπιά τις πολιτικές αρετές της “ηθικής της ευθύνης”, που εκτός απο το ΝΟΜΙΜΟ παίρνει υπόψη της αυτή καθαυτή την αναγκαιότητα της κάθε πολιτικής/αυτοδιοικητικής πράξης ;