Η «χρυσή παρέλαση» για τη μεταφορά των Φαραώ στο νέο μουσείο στο Κάιρο

Η «χρυσή παρέλαση» για τη μεταφορά των Φαραώ στο νέο μουσείο στο Κάιρο

Μάρτυρες μιας ιστορικής πομπής έγιναν οι κάτοικοι του Καΐρου, που παρακολούθησαν απόψε την μεταφορά από αρχαίες αιγυπτιακές βασιλικές μούμιες και σαρκοφάγους σε ένα νέο μουσείο, όπου θα προβληθούν με την απαιτούμενη λαμπρότητα. Η πομπή μεταφέρει 18 βασιλιάδες και τέσσερις βασίλισσες, κυρίως από την εποχή του Νέου Βασίλειου.

Πρόκειται για κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός για την Αίγυπτο, στη διάρκεια του οποίου έγινε η μεταφορά των 22 βασιλικών μουμιών και των 17 σαρκοφάγων από το Αρχαιολογικό Μουσείο στην πλατεία Ταχρίρ στο νέο μουσείο συνολικής έκτασης 135.000 τ.μ, στην περιοχή Φουστάτ, του παλαιού Καΐρου.
Τα πρώτα μαύρα άρματα, που έφεραν χρυσά μοτίβα και ήταν κατασκευασμένα ώστε να θυμίζουν τις ταφικές λέμβους της αρχαιότητας, αναχώρησαν από την πλατεία Ταχρίρ και το Μουσείο του Καΐρου και έφτασαν στο ολοκαίνουριο μουσείο μισή ώρα αργότερα, όπου τα υποδέχτηκε ο πρόεδρος Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι.
Με χρονολογική σειρά, ο φαραώ Σεκενενρέ Τάο (16ος αιώνας π.Χ.) ο επονομαζόμενος «ο Γενναίος», άνοιξε την παρέλαση, που έκλεισε με τον Ραμσή Θ’ (12ος π.Χ. αι.). Από τις διασημότερες μούμιες που διέσχισαν απόψε το Κάιρο ήταν εκείνες της Χατσεψούτ και του Ραμσή Β’.
Λουσμένη σε ένα γαλάζιο φως, η πομπή των 18 βασιλιάδων και των τεσσάρων βασιλισσών, κυρίως του Νέου Βασιλείου, συνοδευόταν από ένα εντυπωσιακό θέαμα: προπορεύονταν άρματα που τα έσερναν άλογα και γυναίκες, ντυμένες με κοστούμια της αρχαίας Αιγύπτου ενώ δεξιά και αριστερά στον δρόμο άνδρες χτυπούσαν ταμπούρλα.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν με ένα τραγούδι, ειδικά γραμμένο για την περίσταση αυτή, του δημοφιλούς Αιγύπτιου τραγουδιστή Μοχάμεντ Μουνίρ.
Οι 22 μούμιες ανακαλύφθηκαν κοντά στο Λούξορ μετά το 1881 και οι περισσότερες από αυτές δεν είχαν φύγει από την πλατεία Ταχρίρ από τις αρχές του 20ού αιώνα.
Από τη δεκαετία του 1950 ήταν εκτεθειμένες σε μια μικρή αίθουσα, όμως στο NMEC θα διατηρούνται σε σύγχρονες προθήκες ώστε να ελέγχεται καλύτερα η θερμοκρασία και η υγρασία του χώρου, εξήγησε η καθηγήτρια Αιγυπτιολογίας Σαλίμα Ικράμ. Ο διάκοσμος θα παραπέμπει στους υπόγειους τάφους των φαραώ, με τις σαρκοφάγους και τα προσωπικά αντικείμενά τους.

Google+ Linkedin