Χάθηκε στη μετάφραση ο Σταματόπουλος χειροκροτώντας την ίδρυση των Ωνάσειων Σχολείων ;

«Εγώ χειροκροτώ την κυβερνητική απόφαση για την ίδρυση των «Ωνάσειων Σχολείων» είπε στην συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων ο δήμαρχος Σικυωνίων , Σπύρος Σταματοπουλος, ως εκπρόσωπος της Επιτροπής Παιδείας της ΚΕΔΕ και μάλιστα έκλεισε με το γνωστό απόφθεγμα «Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή» , δείχνοντας μάλλον την αδυναμία του να αντιληφθεί τη μεταφορική σημασία της φράσης του σπουδαίου Γάλλου συγγραφέα Βίκτωρος Ουγκώ , που συμβολίζει την παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών, η οποία με τη σειρά της αποτρέπει τα άτομα από το να καταφύγουν σε παράνομες ενέργειες.
Στο αντίποδα βέβαια της τοποθέτησης Σταματόπουλου οι μαθητές εναντιώνονται στη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της Κυβέρνησης και λένε «Αυτό που κάνετε είναι να μας πετάτε τελικά έξω από τα σχολεία της γειτονιάς μας και να μας αναγκάζετε να δίνουμε κι άλλες εξετάσεις για να συνεχίσουμε το σχολείο».
Στην ίδια κατεύθυνση είναι και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) καταγγέλλοντας ότι με τη σύμβαση των «Ωνάσειων Σχολείων» εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους!
Ως άλλη μία κλιμάκωση στην κατηγοριοποίηση των σχολείων χαρακτήρισε τη σύμβαση του Δημοσίου με το Ίδρυμα Ωνάση για την ίδρυση των λεγόμενων Ωνάσειων Σχολείων που έφερε η κυβέρνηση προς ψήφιση στη Βουλή και η κ. Στέλλα Βαλαβάνη, εκπρόσωπος Τύπου της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), μιλώντας στο πλαίσιο της σχετικής συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Όπως είπε, πιο συγκεκριμένα, τη στιγμή που οι υποδομές στα δημόσια σχολεία είναι σε τραγική κατάσταση και υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό λόγω της κρατικής υποχρηματοδότησης, η κυβέρνηση «θέλει να πείσει ότι η γενίκευση των Προτύπων και των “Ωνάσειων Σχολείων” θα δώσει λύσεις στα υφιστάμενα προβλήματα για τα οποία έχει ευθύνη το κράτος».
Εξήγησε, στη συνέχεια, ότι η «τάχα καινοτομία για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση» ουσιαστικά οδηγεί στην παράδοση δημόσιων σχολείων σε ιδιώτες «που θα έχουν λόγο για τη λειτουργία» τους, στη διαφοροποίηση των εν λόγω σχολείων σε σχέση με τα υπόλοιπα ως προς, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία τους, τη χρηματοδότησή τους και τη διοίκησή τους και στην κατάργηση των υπαρχόντων δημοσίων.
Ανέδειξε το γεγονός ότι ουσιαστικά καταρρίπτεται το κυβερνητικό αφήγημα ότι τα «Ωνάσεια» δήθεν ιδρύονται για τη στήριξη των παιδιών ευάλωτων περιοχών, δεδομένου ότι θα επιλέγεται ποιοι θα φοιτούν σε αυτά μέσω εξετάσεων, ενώ η δυνατότητα πρόσβασης θα εξαρτάται, όπως και στα Πρότυπα, και από το γεγονός αν μία οικογένεια έχει τα οικονομικά αποθέματα για φροντιστήρια και προετοιμασία: «Δεν συζητάμε για μια προσπάθεια να γίνουν όλα τα παιδιά μας “άριστα”, αλλά μόνο κάποια σε βάρος άλλων».
Όσον αφορά το… «φιλανθρωπικό» έργο του Ιδρύματος Ωνάση, η Στ. Βαλαβάνη στηλίτευσε το γεγονός ότι στην ίδια τη σύμβαση γίνεται λόγος για απαλλαγή «από κάθε είδους φόρους»!
Σημείωσε ότι η ίδρυση των «Ωνάσειων» επί της ουσίας αποτελεί «ευθύ χτύπημα» στη μόρφωση των παιδιών, άμεση παρέμβαση ιδιωτών στη μορφή και στο περιεχόμενο του σχολείου και στον ρόλο που θέλουν αυτό να επιτελέσει προς όφελός τους.
«Δεν ανεχόμαστε οι χορηγοί να συντηρούν τα σχολεία και να μορφώνουν τα παιδιά μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας: «Αγωνιζόμαστε για αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά και όχι για σχολεία για λίγους».