Ο Δήμος Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης ανάμεσα στους πρώτους που θα εξυπηρετούν τους πολίτες μέσω τηλεδιάσκεψης
Κερδίζει το στοίχημα η δημοτική αρχή του Βλάση Τσιώτου για τη μείωση της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας των πολιτών, οι οποίοι πλέον έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν από τα ΚΕΠ χωρίς φυσική παρουσία, αλλά με τηλεδιάσκεψη.
Ο Δήμος Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Επικράτειας που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 3030/21.7.2020 – ημ/νία κυκλοφορίας 22.7.2020) είναι ανάμεσα στους 38 Δήμους της χώρας που πολύ σύντομα θα εξυπηρετούν πολίτες μέσω τηλεδιάσκεψης, μέσω του ΚΕΠ , με την εφαρμογή myKEPlive.gov.gr.
Εκ του αποτελέσματος, ασφαλώς πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία που πιστώνεται στις άοκνες προσπάθειες της δημοτικής αρχής και προσωπικά στον δήμαρχο Βλάση Τσιώτο,ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ο Δήμος Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης είναι ο μοναδικός Δήμος της Κορινθίας και ένας εκ των τριών Δήμων της περιφέρειας Πελοποννήσου που αξιολογήθηκαν θετικά να συμπεριληφθούν στους 38 Δήμους της χώρας για την πιλοτική εφαρμογή της ειδικής σύγχρονης πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης (videoconference) με την ονομασία “myKEPlive.gov.gr”, η οποία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, παρέχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης, για συγκεκριμένες διαδικασίες, από τους Υπαλλήλους των ΚΕΠ.
Τι είναι η πλατφόρμα «myKEPlive.gov.gr»
Στην πλατφόρμα «myKEPlive.gov.gr», ο πολίτης ή η επιχείρηση, μέσω του νομίμου εκπροσώπου της, δύναται να αιτηθεί ραντεβού, επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που υπάρχει στην πλατφόρμα, προκειμένου να διεκπεραιώσει συγκεκριμένο αίτημά του.
Κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης, πραγματοποιείται από τον υπάλληλο του ΚΕΠ η ταυτοποίηση του αιτούντος, πολίτη ή νομίμου εκπροσώπου της επιχείρησης, με την επίδειξη στην κάμερα των απαραίτητων εγγράφων ταυτοποίησης της παρ. 1 του άρθρου 6.
Για την παροχή της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης, ο αιτών θα πρέπει να διαθέτει κωδικούς/διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έναν υπολογιστή/tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο με ενεργοποιημένη την κάμερα, προκειμένου να έχει οπτική επαφή με τον υπάλληλο του Κ.Ε.Π. και να επιδεικνύει στην κάμερα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα για την εξακρίβωση των στοιχείων του από τον υπάλληλο του Κ.Ε.Π.
Είσοδος πολιτών και των νομίμων εκπροσώπων των νομικών προσώπων στην ειδική πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών με τηλεδιάσκεψη:
- Ο αιτών (πολίτης ή επιχείρηση, μέσω του νομίμου εκπροσώπου της) εισέρχεται είτε απευθείας στην ειδική πλατφόρμα (myKEPlive.gov.gr) χρησιμοποιώντας κωδικούς – διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. είτε μέσω σχετικού ηλεκτρονικού συνδέσμου που υφίσταται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr.
- Μετά την εισαγωγή στην ειδική πλατφόρμα ο αιτών επιλέγει το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυμεί, όπως αυτό αναλύεται στο άρθρο 3, την ημερομηνία και ώρα εξυπηρέτησής του με τηλεδιάσκεψη. Στη συνέχεια καταχωρούνται τα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη και τα στοιχεία επικοινωνίας του:
α) το ονοματεπώνυμο
β) η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
γ) ο αριθμός τηλεφώνου
δ) η διεύθυνση επικοινωνίας
ε) νομιμοποιητικά έγγραφα της παρ. 1 του άρθρου 6
στ) ειδικές απαιτήσεις, όπως είναι η δυνατότητα εξ αποστάσεως διερμηνείας για κωφούς/βαρήκοους, με πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας (ελληνική νοηματική γλώσσα, χειλεανάγνωση)
ζ) o τρόπος παραλαβής του αιτηθέντος εγγράφου (είτε ταχυδρομικώς, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είτε με φυσική παραλαβή από το Κ.Ε.Π. εξυπηρέτησης μόνο για τις δημοτικές υπηρεσίες).
Εξειδίκευση στοιχείων λειτουργίας της πλατφόρμας
- Η πλατφόρμα επιλέγει τον υπάλληλο που θα εξυπηρετήσει τον πολίτη που αιτείται κράτηση με τέτοιο τρόπο ώστε να μη συμπίπτουν τα ραντεβού του με ραντεβού με άλλο πολίτη.
- Διατηρείται χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των πολιτών για τον ίδιο υπάλληλο, ικανή για να ολοκληρωθεί μια προηγούμενη τηλεδιάσκεψη και πριν αρχίσει μια επόμενη.
- Οι ώρες και οι μέρες των διαθέσιμων ραντεβού είναι μεταβλητές παράμετροι του συστήματος και δύναται να ληφθούν υπόψη περιορισμοί στο ωράριο και στη διαθεσιμότητα του υπαλλήλου ανά χρονικά διαστήματα ανά θέση εργασίας.
- Το σύστημα παραμετροποιείται έτσι ώστε να λάβει υπόψη του το ωράριο λειτουργίας των Κ.Ε.Π.
- Στην πλατφόρμα έχουν ορισθεί ειδικοί ρόλοι διαχειριστών από τη Διεύθυνση Υπηρεσιών Μίας Στάσης της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έτσι ώστε να έχουν συνολική εικόνα της χρήσης της πλατφόρμας και να μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές σύμφωνα με επιχειρησιακές απαιτήσεις που θα προκύψουν μετά την ένταξη της πλατφόρμας σε παραγωγική λειτουργία.
Οι διαχειριστές έχουν εικόνα των συνολικών ραντεβού που κλείνονται από πολίτες μέσω της πλατφόρμας, αλλάζουν τους διαθέσιμους χρόνους των ραντεβού, προσθέτουν και αφαιρούν Κ.Ε.Π. που εξυπηρετούν τους πολίτες, προσαρμόζουν και διαφοροποιούν το ωράριο.
Οι δήμοι που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κατά τη δημοσίευση της απόφασης είναι :
- Δήμος Ξυλοκάστρου
- Δήμος Αχαρνών
- Δήμος Δάφνης – Υμηττού
- Δήμος Διονύσου
- Δήμος Ελληνικού
- Δήμος Ζωγράφου
- Δήμος Ιλίου
- Δήμος Καβάλας
- Δήμος Κιλκίς
- Δήμος Αμπελοκήπων Μενεμένης
- Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη
- Δήμος Νεάπολης – Συκέων
- Δήμος Κορυδαλλού
- Δήμος Ναυπλιέων
- Δήμος Νέας Σμύρνης
- Δήμος Χαλκιδαίων
- Δήμος Χίου
- Δήμος Ωρωπού
- Δήμος Βάρης- Βούλας – Βουλιαγμένης
- Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας
- Δήμος Τρικκαίων
- Δήμος Ζακύνθου
- Δήμος Βριλησσίων
- Δήμος Αγίων Αναργύρων
- Δήμος Άρτας
- Δήμος Ηρακλείου Κρήτης
- Δήμος Αργιθέας
- Δήμος Χανίων
- Δήμος Δράμας
- Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου
- Δήμος Παλαιού Φαλήρου
- Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού
- Δήμος Κηφισιάς
- Δήμος Αργοστολίου
- Δήμος Ρόδου
- Δήμος Ευρώτα
- Δήμος Καλλιθέας
- Δήμος Μεγίστης