Ξυλόκαστρο:Ερήμην της Δημοτικής Αρχής ο παλαιός σταθμός του τρένου γίνεται Συσκευαστήριο Λεμονιών !!
“Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε, άλλαξαν λέει τ’ ανεμολόγια και οι ορίζοντες…”
Πριν διαβάσουμε την συγκεκριμένη ανάρτηση (βλέπε ΕΔΩ) σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι στο κοσμοπολίτικο Ξυλόκαστρο κάποιοι θα είχαν το θράσος να μετατρέψουν ερήμην της Δημοτικής Αρχής τον Παλαιό Σταθμό του Τρένου σε Συσκευαστήριο Λεμονιών !!
Εντύπωση βεβαίως μας έκαναν και τα “στρογγυλέματα” του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας,στη συνέντευξη που έδωσε (ΕΔΩ) ,που εμφανώς δεν ήταν η καλύτερη πολιτική τοποθέτηση ενός μαχόμενου αυτοδιοικητικού, που υποτίθεται ότι αντιπαλεύει τα κακώς κείμενα της πόλης.
Προσωπική μας εκτίμηση είναι ότι ο κύριος Τσιώτος,συνυπολογίζοντας το πολιτικό κόστος, περιορίστηκε στην ανάπτυξη μιας αφελούς συνολοθεωρίας, που ουσιαστικά «βγάζει λάδι» τον αυθαιρετούντα ,ο οποίος κατά τον κύριο Τσιώτο μπορεί να είναι και νόμιμος !!
Και αυτό το λέμε γιατί μπορεί μεν οι συγκεκριμένες περιπτώσεις μίσθωσης των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ να αποτελούν μικρογραφία του πολυδιαφημισμένου εγχειρήματος αξιοποίησης των «ασημικών» με ό,τι ήθελε προκύψει…όμως τον τελευταίο λόγο για την έγκριση ή μη της ενδεχόμενης αλλαγής χρήσης του Παλαιού Σταθμού την έχει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης το οποίο ,εξ όσων γνωρίζουμε,ακόμα δεν έχει αποφανθεί…αρα ο “μπαγασάκος” βιάστηκε να στήσει την επιχείρησή του !
Υπενθυμίζουμε ότι η όποια τροποποίηση των χρήσεων,πέρα από τα δικαιολογητικά διαδικαστικού και τεχνικού χαρακτήρα,είναι επιτρεπτή μόνο μετά από τη σύμφωνη γνώμη και έγγραφη έγκριση της εκμισθώτριας ΓΑΙΑΟΣΕ ,εκτός από τις περιοχές αμιγούς κατοικίας που,σύμφωνα με το νομοσχέδιο «Χωροταξική και Πολεοδομική Μεταρρύθμιση-Βιώσιμη Ανάπτυξη» του υπουργείου Περιβάλλοντος, δεν αρκεί μόνο η σύμφωνη γνώμη της εκμισθώτριας,καθότι η όποια ανάπτυξη μη οικιστικών χρήσεων, σε περιοχές αμιγούς κατοικίας,είναι πλέον στη διακριτική ευχέρεια των δήμων,με βάση τα προβλεπόμενα για τις περιοχές κατοικίας.
Συμπερασματικά αυτό σημαίνει ότι καμιά αλλαγή χρήσης σε περιοχές αμιγούς κατοικίας δεν θεωρείται εκ προοιμίου δεδομένη αν έχει μόνο την σύμφωνη γνώμη της εκμισθώτριας ΓΑΙΑΟΣΕ ,καθότι απαιτείται οπωσδήποτε και η έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Α και κάτι ακόμα…εμεις προσωπικά δεν κατανοούμε γιατί οι αστυνομικοί του Ξυλοκαστρου δεν ενεργούν αυτεπάγγελτα τα νόμιμα ;
Δεν γνωρίζουν την δημοσιοποίηση της συγκεκριμένης καταγγελίας του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας;Μήπως περιμένουν να αποφανθεί πρώτα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ξυλοκαστρου – Ευρωστινης και μετά να αποφασίσουν αν χρειάζεται να δράσουν ;
Αυτά σε ότι αφορά το Συσκευαστήριο Λεμονιών “Ο ΣΤΑΘΜΟΣ” !
Πέρα από αυτά όμως…ποιος αλήθεια ασχολήθηκε σοβαρά με την επανάχρηση του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Ξυλόκαστρο ; Ποιος ασχολήθηκε σοβαρά με την επανάχρηση του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού, στην κατεύθυνση της ανάδειξης και παρουσίασης στοιχείων από την ζωή της περιοχής,που αφορούν το περιβάλλον, τις παραδόσεις,τον τοπικό λαϊκό πολιτισμό, τη γαστρονομία,τα τοπικά προϊόντα ;
Ποιος αμφιβάλει ότι στους χώρους του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού θα μπορούσαν να συστεγαστουν ένα υπαίθριο μουσείο ( open-air museum) Αγροτικής, Πολιτιστικής και Λαογραφικής Κληρονομιάς και ενα Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών,στα πρότυπα πολλών πόλεων,με εξειδικευμένες εφαρμογές των νέων τεχνολογιών (π.χ. προβολές βίντεο, οθόνες αφής, διαδραστικές πλατφόρμες εικονικής περιήγησης κ.λπ.) ;
Ποιος αλήθεια ασχολήθηκε σοβαρά για την αξιοποίηση της μετρικής γραμμής,προσβλέποντας στην μελλοντική δυνατότητα τουριστικών – πολιτιστικών διαδρομών,σε μία περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλους, επί της αδρανοποιημένης σιδηροδρομικής γραμμής, με ελαφρού τύπου βαγόνια, ποδηλατοδραιζίνες που κυλούν στις ράγες, πεζοπορία, ποδήλατο ή και συνδυασμούς αυτών με πλήθος δραστηριοτήτων αναψυχής στα κτίρια – παλαιούς σιδηροδρομικούς σταθμούς του Δήμου Ξυλοκαστρου – Ευρωστινης ;
Ποιος αμφιβάλει ότι όλα αυτά θα μπορούσαν να συμβάλουν στην παραπέρα τουριστική ανάπτυξη, καθώς και την πολιτισμική προβολή της ευρύτερης περιοχής;
Ποιος αμφιβάλει ότι οι παλιοί σταθμοί των τρένων είναι πολιτιστικά σπομεινάρια ,που οφείλουμε να διατηρήσουμε και γιατί όχι να τους αξιοποιήσουμε στις ράγες της τουριστικής αξιοποίησης της περιοχής ;
Διαβάστε : ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ που υπογράφει η Διεθνής Επιτροπή για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς.