Το μακρινό σενάριο μίας “φούσκας”…
Με το πρώτο τζάμπολ της Ευρωλίγκας να απέχει κάτι περισσότερο από ένα μήνα, η διοργάνωση ελπίζει για το καλύτερο και σκέφτεται το χειρότερο…
Η σεζόν 2020/21 στην Ευρωλίγκα είναι προγραμματισμένη για την 1η Οκτωβρίου και παρόλο που η παρουσία κόσμου στις εξέδρες είναι σχεδόν απίθανη, η χρονιά αναμένεται να ξεκινήσει κανονικά και στην ώρα της, με την λίγκα να ελπίζει για το καλύτερο.
Είναι ξεκάθαρο πως οι ομάδες θα πρέπει να γίνουν αρκετά δημιουργικές, προκειμένου να ισοσταθμίσουν τις οικονομικές απώλειες, λόγω μηδενικών εσόδων από τα εισιτήρια, παρόλα αυτά οι τηλεοπτικές και χορηγικές συμφωνίες μένουν στην ουσία στα ίδια επίπεδα με αυτά πριν την πανδημία.
Η Turkish Airlines, ο κεντρικός χορηγός της διοργάνωσης, παρά τις φήμες περί αποχώρησης από το χορηγικό χαρτοφυλάκιο της Ευρωλίγκας, παραμένει στη θέση του, όντας μεγάλο στήριγμα. Επιπλέον, όλες οι μεγάλες και μακροπρόθεσμες τηλεοπτικές συμφωνίες στην Ευρώπη είναι ήδη εξασφαλισμένες. Ακόμα και στα Βαλτικά κράτη, όπου το συμβόλαιο έληξε, η Ευρωλίγκα και το δίκτυο TV3 ανανέωσαν την συνεργασία τους με σχεδόν ίδιους όρους.
Η Ευρωλίγκα έτσι έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει την ροή χρημάτων στις ομάδες σε σταθερά επίπεδα, αλλάζοντας το μείγμα των εσόδων από το market pool και τον τρόπο που ανταμείβεται η τελική κατάταξη στη σεζόν, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί με φάιναλ φορ στην Κολωνία.
Στο μεταξύ, η Ευρωλίγκα προσπαθεί να βοηθήσει τις ομάδες να βρουν διαφορετικές πηγές εσόδων, που ενδεχομένως να καλύψουν τις απώλειες από τα άδεια γήπεδα.
Ένα διαφορετικό είδος διαφήμισης
Με την πανδημία του κορωνοϊού να έχει θέσει νέες συνθήκες σε όλες τις πτυχές της ζωής, η Ευρωλίγκας ενθάρρυνε τις ομάδες να προχωρήσουν μία ψηφιακή αναβάθμιση, κάτι που όμως αφορά κάθε ομάδα και κάθε αγορά ξεχωριστά όσον αφορά τα αποτελέσματα.
Αυτό που μπορεί να ισχύσει για κάθε ομάδα είναι πως θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τις άδειες εξέδρες για περισσότερες διαφημιστικές ευκαιρίες. Όλα τα γήπεδα της διοργάνωσης αναμένεται να έχουν μία δεύτερη σειρά διαφημιστικών πινακίδων led προκειμένου να υπάρξει αύξηση στο συγκεκριμένο κομμάτι, ενώ δεν αποκλείεται να καλυφθούν ακόμα και οι θέσεις, στην προσπάθεια αυτή με μεγάλα μπάνερ που θα λειτουργήσουν επίσης ως διαφημιστικός χώρος.
Κανείς, φυσικά, δεν περιμένει αυτό το μέτρο να ισοσταθμίσει τις απώλειες από τα εισιτήρια, αλλά αν δεν υπάρξουν θεατές την 1η του Οκτώβρη, τότε είναι στην ουσία η μόνη εναλλακτική που μπορεί να ακολουθηθεί πρακτικά.
Η έσχατη λύση μιας ”φούσκας”
Την δεδομένη στιγμή, η Ευρωλίγκα πιστεύει πως η σεζόν θα ξεκινήσει στην ώρα της και ελπίζει πως έστω και ελάχιστοι θεατές θα μπορούν να παρακολουθούν τα ματς από το γήπεδο. Παρόλα αυτά, με την Ευρώπη αν έχει ανοδική πορεία στα κρούσματα του κορωνοϊού, τίποτα δεν είναι δεδομένο.
Η Ευρωλίγκα είναι σε συνεχή επαφή με επιδημιολόγους και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, με τα τελικά πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας για τους αγώνες και τα ταξίδια να επικυρώνονται τον Σεπτέμβριο. Όλοι προετοιμάζονται για την προγραμματισμένη έναρξη, ακόμα και χωρίς θεατές.
Παρόλα αυτά, θα ήταν αφελές να μην υπάρξει προετοιμασία για το χειρότερο. Μία “φούσκα”, όπως αυτή του ΝΒΑ, που έχει αποδειχθεί ασφαλής, είναι η έσχατη λύση για την Ευρωλίγκα. Και υπάρχουν αρκετοί λόγοι για αυτό το δεδομένο. Ένα από τα βασικά ζητήματα που θα κληθεί ενδεχομένως να αντιμετωπίσει η λίγκα είναι το πρόγραμμα των αγώνων, το οποίο και εξαρτάται άμεσα από τις εγχώριες διοργανώσεις. Για να μπορέσουν να βρεθούν σε μία φούσκα, οι ομάδες είτε θα πρέπει να αποχωρήσουν από τα εθνικά του πρωταθλήματα -τα οποία επίσης αναμένεται να ξεκινήσουν τον Οκτώβριο- είτε να υπάρξει κατανόηση και αλλαγή στο καλεντάρι.
Αν φτάσουμε σε αυτό το σημείο, φαίνεται πως ακόμα και αυτό το σενάριο -μία ολική αλλαγή στα προγράμματα των εθνικών λιγκών- δεν μπορεί να μείνει εκτός τραπεζιού. Και αυτό γιατί πολύ απλά μία φούσκα θα σημαίνει αυτόματα και αλλαγή στο format. Είμαστε όμως αρκετά μακριά από αυτό ακόμα.
Με βάση όλα αυτά, τα τουρνουά σε Κάουνας και Βαλένθια (κυρίως) μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα κομβικά. Κανείς δεν θα το παραδεχθεί, όμως δεν αποκλείεται να αποτελέσουν μία πρόβα τζενεράλε για το πως μπορεί να λειτουργήσει η “φούσκα” στην Ευρωλίγκα.