Γιατί ο Δήμος Σικυωνίων επιμένει να παίζει το ρόλο του «εισπράκτορα» της ΑΕΠΙ;

Γιατί ο Δήμος Σικυωνίων επιμένει να παίζει το ρόλο του «εισπράκτορα» της ΑΕΠΙ;

Γιατί μέχρι σήμερα όποιος καταστηματάρχης της πόλης του Κιάτου επιθυμεί να λάβει άδεια μουσικής  από τον Δήμο Σικυωνίων,ο αρμόδιος υπάλληλος του ζητά να προσκομίσει μια (καλοπληρωμένη) άδεια από την ΑΕΠΙ ή την «Αυτοδιαχείριση» , ως απαραίτητη προϋπόθεση για να εγκριθεί το αίτημά του  και να έχει το νόμιμο δικαίωμα να χρησιμοποιεί μουσική;
Η ερώτηση απευθύνεται προς την δημοτική πλειοψηφία ,αλλά και προς όλους τους επικεφαλής των  δημοτικών παρατάξεων που ομόψυχα ποιούν την νήσσα…και καμώνονται τους δήθεν ανήξερους…παρότι πέρσι τον Αύγουστο είχαμε τη σύλληψη ιδιοκτήτριας καταστήματος,στο  Κιάτο,την ημέρα που γιόρταζε η πολιούχος της πόλης, Μεταμόρφωση του Σωτήρος!

Κατά πόσο είναι αρμοδιότητα του εκάστοτε δήμου, να παίζει το ρόλο του «εισπράκτορα» της ΑΕΠΙ; 

Τι είναι η ΑΕΠΙ;

* Η ΑΕΠΙ είναι μια ανώνυμη εταιρία η οποία συστάθηκε βάσει του νόμου 2121/1993 ο οποίος ψηφίστηκε μέσα σε μία νύχτα επί κυβερνήσεως Κων/νου Μητσοτάκη.

Ποια είναι τα κενά της ΑΕΠΙ ;

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Άρθρο 54 Ανάθεση διαχείρισης
1. Οι δημιουργοί μπορούν να αναθέτουν σε οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης και προστασίας, που έχουν αποκλειστικά αυτόν το σκοπό τη διαχείριση ή την προστασία ή τη διαχείριση και την προστασία του περιουσιακού τους δικαιώματος ή εξουσιών που απορρέουν από αυτό… Οι οργανισμοί αυτοί λειτουργούν με οποιαδήποτε εταιρική μορφή. Αν λειτουργούν με την μορφή ανώνυμης εταιρείας, τότε οι μετοχές της εταιρείας αυτής είναι υποχρεωτικώς ονομαστικές στο σύνολο τους….

                                         Άγνωστοι οι μέτοχοι!

 * Διαβάζουμε από τα «ΤΑ ΝΕΑ», Πέμπτη 4 Ιουνίου 1992, Ο πρόεδρος της ‘Ενωσης Δημιουργών Τραγουδιού, κ. Γιώργος Κατσαρός, περιγράφοντας το επεισόδιο που προηγήθηκε ανάμεσα στον ίδιο και τον υπεύθυνο της ΑΕΠΙ, είπε πως «ο σάλος δημιουργήθηκε όταν ο κ. Ξανθόπουλος απάντησε “δεν ξέρω” στην ερώτηση των βουλευτών για το ποιοι είναι οι μέτοχοι της ΑΕΠΙ…»

 

Τι γίνεται στην περίπτωση που ο επιχειρηματίας δεν θέλει να εκτελεί μουσική του ρεπερτορίου  της ΑΕΠΙ; Μπορεί να του χορηγηθεί άδεια για αόριστο χρόνο, από τον εκάστοτε δήμο;

 

* Ο Νόμος είναι σαφής. Η άδεια Δημοσίας Εκτέλεσης δεν εξετάζει ποιος ερμηνεύει τα μουσικά έργα, αλλά νομιμοποιεί την χρήση των έργων του ρεπερτορίου των δημιουργών / δικαιούχων μελών της ΑΕΠΙ.

 

Εφόσον ο ενδιαφερόμενος δεν προσκομίζει την άδεια δημόσιας εκτέλεσης μουσικής από τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης «ΑΕΠΙ» και «ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ» θα πρέπει να υποβάλει υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/1986 ότι η μουσική που προτίθεται να χρησιμοποιήσει στο κατάστημά του δεν  ανήκει σε δημιουργούς ή άλλους δικαιούχους που έχουν αναθέσει τη διαχείριση του περιουσιακού τους δικαιώματος στην «Α.Ε.Π.Ι.» και την «ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ» 

 

Ως εκ τούτο και προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας (σύμφωνα με τις αρχές του ουσιαστικού δικαίου) ο ενδιαφερόμενος έχει κάθε έννομο συμφέρον να ζητήσει – μέσω του Δήμου -από την ΑΕΠΙ να του κοινοποιηθούν οι συμβάσεις με τους καλλιτέχνες, που ισχυρίζεται η ΑΕΠΙ ότι αντιπροσωπεύει.

 Να υπογραμμίσουμε ότι:

 

  • Η ανάθεση διαχείρισης στην «Α.Ε.Π.Ι.» και την «ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ» πρεπει να γίνεται εγγράφως και κάθε φορά για ορισμένο χρόνο που δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τρία χρόνια. 
  • Από τις 10 Μάη 2011 το Υπουργείο Εσωτερικών, μετά από Γνωμοδότηση του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας που εξεδόθη στις 28/2/2011, απέστειλε στους Δήμους την Εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία, οι επιχειρηματίες που επιθυμούν να εκτελούν δημόσια μη εκπροσωπούμενα έργα από Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης και ιδιαίτερα από την ΑΕΠΙ και ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, μπορούν να προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση στον οικείο Δήμο αναφορικά με τη μη εκτέλεση του ως άνω ρεπερτορίου
  • Διαβάστε (ΕΔΩ) την απόφαση που εξέδωσε το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και βάσει της οποίας σπάει το μονοπώλιο της ΑΕΠΙ στον τομέα της μουσικής στην Ελλάδα.
  • Επίσης να τονίσουμε ότι η ΑΕΠΙ είναι αναρμόδια  για μουσική που παίζεται μέσω διευθυντής blogger.com ή youtube.com ή άλλης Αμερικάνικης υπηρεσίας. Η ΑΕΠΙ δεν έχει καμία δικαιοδοσία να ζητήσει στοιχεία από την google για τον κάτοχο μιας ηλεκτρονικής διεύθυνσης με κατάληξη χχχ..com Και να τα ζητήσει .. απλά δεν θα της τα δώσουν, οι servers είναι στην Αμερική, και εφόσον δεν είσται παράνομοι σύμφωνα με το αμερικάνικο δίκαιο, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Διαβάστε τώρα πως απάντησε η ΑΕΠΙ  σε αίτημα καταστηματάρχη (πλήρωνε 900 ευρώ το χρόνο  στην ΑΕΠΙ ) που ζήτησε να του κοινοποιηθεί η λίστα με τους δημιουργούς, που ισχυρίζεται η ΑΕΠΙ ότι αντιπροσωπεύει.: «Η εταιρεία μας εκπροσωπεί περίπου το 99% του παγκοσμίου ρεπερτορίου μουσικής. Το ρεπερτόριο αυτό περιλαμβάνει περί τα 100.000.000 τραγούδια και μουσικά κομμάτια, ανήκοντα σε περίπου 2.000.000 δημιουργούς. Ο κατάλογος που ζητάτε να σας εκτυπώσουμε και να σας στείλουμε, θα περιλαμβάνει πάνω από 25.000 βιβλία μεγάλου σχήματος, που δεν θα τα χωρούν ούτε δύο φορτηγά αυτοκίνητα μεγάλου μεγέθους και βεβαίως θα σας χρειαστεί πολλών τετραγωνικών μέτρων αποθηκευτικός χώρος, διά να τα αποθηκεύσετε. Εάν θελήσετε δε να τα επεξεργασθείτε (π.χ. απλώς να τα δείτε ένα προς ένα), δεν αρκούν τα όσα χρόνια σας απομένει να ζήσετε (και σας ευχόμεθα να τα εκατοστήσετε). Επιπλέον σας πληροφορούμε, ότι ακόμη και αν σας διαβιβάσουμε τα στοιχεία αυτά, την επομένη της λήψεώς τους από εσάς, θα σας είναι άχρηστα (ανεπίκαιρα). Τούτο διότι καθημερινώς εισέρχονται εις το ρεπερτόριό μας καινούργια τραγούδια».

Λογική εκτός λογικής…

Ενδεικτικό του τι μυαλά κουβαλάνε όλοι αυτοί που διοικούν αυτές της εταιρίες, είναι παλιότερη δήλωση του στιχουργού Γιάννη  Γλέζου, προέδρου της εταιρίας πνευματικών δικαιωμάτων “Αυτοδιαχείριση”, ο οποίος λέει ότι:Tο κακό ξεκίνησε όταν ο πρώην υπουργός Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ Ν. Χριστοδουλάκης «αφαίρεσε διάταξη η οποία υποχρέωνε τους εισαγωγείς ηλεκτρονικών μηχανημάτων και υπολογιστών να καταβάλλουν το 2% στους συλλογικούς φορείς των πνευματικών δικαιωμάτων».

Η δήλωση έγινε της 01/07/2008 σε συνάντηση των εκπροσώπων των εταιριών ΑΕΠΙ, Αυτοδιαχείριση, Grammo, Απόλλωνα, Ερατώ.
Ναι, πριν δέκα χρόνια συνέβαινε και αυτό, για κάθε ηλ.υπολογιστή ή περιφερειακό που ψώνιζες, σε επιβάρυναν με +2%, με τη λογική ότι “από τον υπολογιστή ίσως ακούσεις και μουσική που εκπροσωπείται από την ΑΕΠΙ”. Ευτυχώς αυτά πλέον δεν υφίστανται…

* Να θυμίσουμε ότι η  πνευματική ιδιοκτησία πάνω σε ένα πνευματικό έργο, σύμφωνα με το νόμο, διαρκεί 70 χρόνια μετά το θάνατο του δημιουργού του. Μετά την παρέλευση των 70 ετών το έργο αυτό καθίσταται «κοινό κτήμα», π.χ. τα παραδοσιακά τραγούδια,σμυρνέικα,αδέσποτα ρεμπέτικα , κλασικές συνθέσεις.κλπ.

Google+ Linkedin