Facebook Twitter E-mail
Home 05.ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Γιατί η «Συνωμοσία των Μετρίων» υπονόμευσε το «Πολιτιστικό Πανηγύρι Κιάτου» ;
formats

Γιατί η «Συνωμοσία των Μετρίων» υπονόμευσε το «Πολιτιστικό Πανηγύρι Κιάτου» ;

Τελικά, γιατί  έγινε τόσος ντόρος και ποιοι ήταν οι πραγματικοί λόγοι που σε πλήρη σύνθεση κάποιοι «ελάχιστοι» κίνησαν θεούς και δαίμονες να χαλάσει το «Πολιτιστικό Πανηγύρι Κιάτου» ;

Αν δεν είναι ανεγκέφαλοι,πόσο δύσκολο είναι να καταλάβουν οτι τα «πολιτιστικά πανηγύρια» σε πολλά μέρη της Ελλάδας και όχι μόνο..αποτελούν ένα ζωντανό κομμάτι της κοινωνικής ζωής κάθε τόπου και μια τονωτική ένεση για την τοπική οικονομία ;

Ποιος θεσμικός «καρεκλοφύλακας» επέβαλε την ετεροχρονισμένη άμυνα του συμπαθούς κατά τ’άλλα προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Κιάτου…όταν ξαφνικά θυμήθηκε να σηκώσει «αντάρτικο» κατά αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Σικυωνίων (δείτε ΕΔΩ) ,που βεβαίως ο ίδιος είχε καταψηφίσει κάνοντας εσωτερική αντιπολίτευση στο νέο Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου;

Τι σχέση μπορεί να έχει η «οπερέτα» με τις πόζες της εκ Κορίνθου Μαρίνας με τις προσεχείς εκλογές του Επιμελητηρίου Κορινθίας ;

Ποια »συνέλευση των ποντικών» κινούσε τα νήματα ; 

Μήπως οι ίδιοι άνθρωποι που για  1500 ευρώ έδιναν (δείτε ΕΔΩ) ολόκληρο το Λιμάνι του Κιάτου να γίνει  υπαίθριο σκυλάδικο -  σήμερα ανερυθρίαστα  έχουν  το θράσος να θεωρούν ελάχιστη αύξηση τον τετραπλασιασμό των τελών παραχώρησης χρήσης για το 1/4 του χώρου  ; 

Ποιος ήταν ο ρόλος του Βασίλη Παγώνη  στην άθλια  »συνωμοσία των μετρίων» ;

Κατά την προσωπική μας εκτίμηση ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κιάτου, παρότι αυτοπροσδιορίζεται ως έμπειρος συνδικαλιστής, δυστυχώς την πάτησε…και σύρθηκε από τον θεσμικό «καρεκλοφύλακα» και  τους λοιπούς «γυφτοσυμπέθερους» που τον οδήγησαν «όμηρο» σε ένα άκρατο λαϊκισμό, με αλλοπρόσαλλες δηλώσεις  που δεν θα έκαναν ούτε τα μέλη 15μελούς συμβουλίου του Γυμνασίου !

Προφανώς ο κ. Παγώνης αγνόησε την λαϊκή σοφία που λέει ότι «οι γύφτοι τα μαλώματα για πανηγύρια τα “χουν…» και βγήκε απέναντι στους απλούς πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης, που στο σύνολό τους αγκάλιασαν το «Πολιτιστικό Πανηγύρι Κιάτου» ως ένα πολύπτυχο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό γεγονόςπου εκ του αποτελέσματος έδωσε οικονομική ανάσα και σε αρκετούς επαγγελματίες – μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Κιάτου.

Κρίμα, κύριε πρόεδρε του Εμπορικού Συλλόγου Κιάτου που επί των ημερών  σας ο ιστορικός σύλλογος των μικρεμπόρων της πόλης έγινε μαριονέττα στα χέρια «γυφτοσυμπέθερων» ,που καμάρωναν στις κάμερες, σαν να είναι ο  «Μητσάρας» των γηπέδων ! 

Κρίμα, κύριε πρόεδρε του Εμπορικού Συλλόγου Κιάτου,γιατί παρ΄οτι  διατείνεστε ότι έχετε πλούσια αστική μόρφωση και «θεσμικά» συμμετέχετε στη διαδικασία της ανακάλυψης, της δημιουργίας, της ανάπτυξης και της σύλληψης ιδεών και σχεδίων για την (επανα)κατασκευή ταυτότητας αυτού του τόπου ΔΕΝ γνωρίζετε τις «εν εσπερία γενομένας διεθνείς εμποροπανηγύρεις», που ήταν ο προπομπός των σημερινών διεθνών εκθέσεων,όπως για παράδειγμα η Διεθνής Έκθεση της Θεσσαλονίκης…

Το μόνο που γνωρίζεις κύριε πρόεδρε είναι να κάνεις το παγόνι στη δημιουργία Mall ή να αποθεώνεις την αθλιότητα της εξαναγκαστικής εργασίας, σκαρώνοντας «Λευκές Νύχτες»  με επίδειξη Ταϊλανδέζικης Πυγμαχίας…προς γνώση και συμμόρφωση όσων ακόμη διεκδικούν εργασιακή αξιοπρέπεια !

Κύριε πρόεδρε του Εμπορικού Συλλόγου Κιάτου,

Για ποια αποκάλυψη… τίνος εμπαιγμού… κάνετε λόγο ΕΔΩ ;

Δεν γνωρίζεις ότι, όταν έχεις το θάρρος να κάνεις καταγγελίες τέτοιου ύφους, θα πρέπει να διαθέτεις και το αντίστοιχο θάρρος να λες τα πράγματα με το όνομά τους ;

Να λες δηλαδή ότι έχεις συμμετάσχει σε όλες σχεδόν τις σχετικές συζητήσεις που προηγήθηκαν της διοργάνωσης ; Αν το έχεις  ξεχάσει ρώτησε τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, τον πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Κιάτου, την αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κιάτου και φυσικά τον διοργανωτή των εκδηλώσεων …ίσως κάποιος σου υπενθυμίσει ότι »τα παντελόνια  είναι  περίεργα ρούχα…»

Ευτυχώς όμως σε τούτη την πόλη δεν είμαστε όλοι ίδιοι...

Όσο για την «πολιτιστική» παρέμβαση που από άμβωνος έκανε ο π. Κλαυδιος , σε ρολό «φασονατζή» - ενδεχομένως κατ εντολή σας - ίσως θα μπορούσατε να τον προφυλάξετε …αν γνωρίζατε ότι ο Στράβων, περιγράφοντας την πανήγυρη της Δήλου, που είχε και θρησκευτική σημασία, υπογραμμίζει τον εμπορικό της χαρακτήρα: «Η τε πανήγυρις εμπορικόν τι πράγμα εστί»…

Τώρα βέβαια, ποιους δικούς του λόγους μπορεί να έχει ένας »πνευματικός» και ενδεχομένως εσκεμμένα  αγνοεί ότι το πανηγύρι εντάσσεται στους κόλπους της εκκλησίας και προστατεύεται από το δίκαιο, δεδομένου ότι αποτελούσε υποστηρικτική δομή ανάπτυξης του εσωτερικού εμπορίου,αυτό ας απασχολήσει την κοινωνία του Κιάτου…

Το σίγουρο είναι ότι η θρησκεία πάντα νοηματοδοτούσε το χρόνο των κοινωνιών (θρησκευτικές  γιορτές, αργίες, αγροτικές εργασίες, εμποροπανηγύρεις). Η ευελιξία ήταν το κύριο χαρακτηριστικό των πανηγυριών. Η εμπορικότητα μιας πόλης, η γεωγραφική της θέση, η γειτνίασή της με λιμάνι ή σημαντικό χερσαίο δρόμο και κοντινές αγορές ήταν τελικά προϋπόθεση για την επιλογή της ως χώρου διεξαγωγής της εμποροπανήγυρης

Εν πάσει περιπτώσει  το 1ο «Πολιτιστικό Πανηγύρι Κιάτου» άφησε το αποτύπωμά του στην κοινωνία του Κιάτου και οι πολίτες θα το κρίνουν…Η «συνωμοσία των μετρίων» προφανώς δεν κατάλαβε ότι αυτό το γεγονός, που έλαβε χώρα από 2 έως 6 Αυγούστου στο Κιάτο,εντάχθηκε στις «Λοιπές Ειδικές Γιορτές» (φεστιβάλ) ετήσιου χαρακτήρα, στις οποίες δίδεται κάποιος ιδιαίτερος χαρακτήρας από το φορέα που τις διοργανώνει σε σχέση ιδιαιτέρως με τα πολιτισμικά του χαρακτηριστικά. 

Σ’ αυτούς λοιπόν που έστησαν αυτή την άθλια  »συνωμοσία των μετρίων» κατά του «Πολιτιστικού Πανηγυριού Κιάτου» είναι αφιερωμένο το ομώνυμο τραγούδι (ΕΔΩ) του Θανάση Γκαιφίλια…το οποίο ανέμελα  μπορούν να το εντάξουν  »σαν παραμύθι» και στο πολιτιστικό πρόγραμμα της «Λευκής Νυχτός» !

 
 Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn
No Comments  comments 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>