Πως είδαμε το πέρασμα του κρουαζιερόπλοιου από την Κόρινθο

Για 10 περίπου ώρες  “έδεσε” ,χθες Σάββατο, στο λιμάνι της Κορίνθου το κρουαζιερόπλοιο Thomson Spirit ,στα πλαίσια της 7ήμερης κρουαζιέρας σε Κροατία – Ελλάδα – Μαυροβούνιο.

Το γεγονός της άφιξης του κρουαζιερόπλοιου έπαιξε όλη την προηγούμενη βδομάδα στα τοπικά ΜΜΕ με αντικρουόμενες αναλύσεις…χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα μπορούσε να αποτελέσει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για την δημοτική αρχή,να δείξει το πως αντιλαμβάνεται την προσέγγιση του τουρισμού, ως εργαλείο πολιτικής για την ανάπτυξη της Κορίνθου.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία το πλοίο Thomson Spirit μετέφερε 1200 τουρίστες και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτοί οι τουρίστες ακολουθούν ορισμένα από τα προαιρετικά πακέτα ξεναγήσεων,αλλά παράλληλα διατηρούν και ένα υψηλό ποσοστό αυτονομίας – με επιλογές στην τουριστική περιοχή που επισκέπτονται,εν προκειμένω στην ευρύτερη περιοχή της Κορίνθου.

Να σημειώσουμε εδώ ότι αυτό δεν συμβαίνει στα all inclusive πακέτα διακοπών, στα οποία οι τουρίστες βρίσκονται συνήθως συνεχώς μέσα στα ξενοδοχεία χωρίς να ωφελούν οικονομικά τις επιχειρήσεις της περιοχής.

Με βάση τα παραπάνω:Μήπως οι περισσότεροι από τους μισούς,που χθες δεν ακολούθησαν τα  προαιρετικά πακέτα ξεναγήσεων που τους προτάθηκαν από τα ταξιδιωτικά γραφεία, περίμεναν να τους προταθούν εναλλακτικές και πιο “ακούραστες” επιλογές…από αυτούς που ενδεχομένως γνωρίζουν καλύτερα «τα του οίκου τους»…δηλαδή από την τοπική διοίκηση,τους επιχειρηματίες της πόλης και φυσικά τον απερχόμενο πρόεδρο του Επιμελητηρίου,που συνεχώς διατείνεται ότι έχει ολοκληρωμένο σχέδιο ανάδειξης αυτού του θεματικού τουρισμού ;

Εξάλλου αυτοί χάνουν όταν χάνονται οι τουρίστες, αυτοί κερδίζουν όταν ξανάρχονται…

Τι έκαναν όμως προς αυτή την κατεύθυνση ο απερχόμενος πρόεδρος του Επιμελητηρίου,η τοπική διοίκηση και οι επιχειρηματίες της πόλης ; Ποιος είχε την συντονιστική ευθύνη της  κοινής προβολής της τουριστικής περιοχής της Κορίνθου ;

Τοπικά site (δείτε ΕΔΩ) κάνουν λόγο για λεκτικές διαμάχες που συνεχίστηκαν στο λιμάνι μεταξύ Δήμου και Επιμελητηρίου…ενδεχομένως γιατί ο κ. Νανόπουλος  επεδίωκε το τεχνικό οφσάιντ…αλλά έβγαλε επικοινωνιακό αυτογκόλ με το περίπτερο που έστησε στην είσοδο του λιμανιού !

 Για να λέμε ,όμως και του στραβού το δίκιο… πρέπει να παραδεχτούμε ότι και αυτό το χάπενινγκ με την παραδοσιακή μουσική της Κρήτης,που αναμφίβολα είναι υψηλής αξίας,δεν ήταν  συνυφασμένο με τα χαρακτηριστικά της πολιτιστικής φυσιογνωμίας της Κορίνθου.

 Ας μη σχολιάσουμε και το ενημερωτικό υλικό ,με χάρτη της πόλης,που μοίραζε ιδιοχείρως ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Ανδρέας Ζώγκος…αλλά δεν ήταν εύκολο να διαβαστεί από Άγγλους τουρίστες που δεν σκαμπάζουν γρι από ελληνικά !!

Τον μόνο που είδαμε να έχει πάρει  ζεστά το θέμα  ήταν ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κορίνθου,Γιώργος Φαρμάκης,αυτό όμως δεν φτάνει…χρειάζονται να γίνουν οργανωμένες προσπάθειες και κυρίως να αντιληφθούν και άλλοι από την δημοτική αρχή, ότι το  όφελος που προκύπτει από αυτές τις κρουαζιέρες είναι η διαφήμιση που γίνεται από τους τουρίστες για τον συγκεκριμένο προορισμό. Οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων συζητάνε τις εντυπώσεις τους με άλλους ενδιαφερόμενους, μοιράζονται τις εμπειρίες τους και δημιουργούνται έτσι νέες συστάσεις…

Και αν είναι κάτι στο οποίο όλοι πρέπει να συμφωνήσουν, είναι ότι φεύγοντας – ανεξάρτητα από το πόσες φορές έχεις επισκεφθεί μια τουριστική περιοχή – έχεις πάντα την αίσθηση ότι κάποιο μεγάλο κομμάτι της το έχεις “χάσει” και άρα υπάρχουν πάντα πολλοί λόγοι για να επιστρέφεις ξανά…

Google+ Linkedin