Πραξικοπηματική τροπολογία Γεωργιάδη κατά της αυτοτέλειας του Επιμελητηρίου Κορινθίας

Πραξικοπηματική τροπολογία Γεωργιάδη κατά της αυτοτέλειας του Επιμελητηρίου Κορινθίας

Με μια αντισυνταγματική και «επονείδιστη» φωτογραφική τροπολογία , ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης άνοιξε ακόμα περισσότερο τον “ασκό του Αιόλου” στο πολύπαθο Επιμελητήριο Κορινθιας , βάζοντας απροκάλυπτα πλάτη  στα «παλιομοδίτικα» κόλπα της  αντιπολίτευσης , που επαναφέρει στη μνήμη μας το «Χορεύοντας με τους φασίστες» από  τις αλήστου μνήμης εποχές του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν».

Ο  λόγος για την εκπρόθεσμη τροπολογία που κατέθεσε την Παρασκευή 21 Μάη ο βουλευτής Θάνος Πλεύρης στο νομοσχέδιο για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης και αποδέχθηκε απνευστί ο συνοδοιπόρος του από την εποχή του ΛΑ.Ο.Σ. Άδωνις Γεωργιάδης , «αποδεικνύοντας»  ότι εκτός από γραφικός τηλέμπορας του παρελθόντος είναι και «μάγος» στο να  νοθεύει  το χασίσι με τα διοικητικά του Επιμελητηρίου Κορινθίας !

Η  φωτογραφική τροπολογία αναφέρει :«το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου δύναται οποτεδήποτε να εκλέγει νέα Διοικητική Επιτροπή με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των μελών του» και όπως ήταν αναμενόμενο πέρασε με τις επιστολικές ψήφους των κυβερνητικών βουλευτών, παρά τις αντιδράσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης του ΣΥΡΙΖΑ  , που αποχώρησε καταγγέλλοντας ότι αυτή η κοινοβουλευτική διαδικασία  συνδέεται με πολιτικές σκοπιμότητες και τον έλεγχο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας.

Βεβαιως, στην Αιτιολογική Έκθεση της τροπολογίας ο γιος του δικηγόρου που ανέλαβε την υπεράσπιση του χρυσαυγίτη Γιάννη Λαγού, Θάνος Πλεύρης, προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις  ισχυριζόμενος ότι «με την προτεινόμενη διάταξη επιδιώκεται η εύρυθμη λειτουργία των Επιμελητηρίων με την τήρηση δημοκρατικών διαδικασιών» !

Εδώ ίσως κολλάει – ως απάντηση – το ποίημα «Εξορία»  που είχε γράψει στον Αϊ-Στράτη ο μπάρμπα Κώστας Βάρναλης

Μαζί μας, τελευταίοι, με το βαπόρι / πρεζάκηδες, αλάνια, λαθρεμπόροι / Ξεπίτηδες, για να φανεί, πως ίσια / λογιούνται η Λευτεριά και τα χασίσια…

Όπως και νά ‘χει,η επαίσχυντη τροπολογία του υιού Πλεύρη συνιστά  μία χουντικού τύπου κοπτοραπτική κακής ποιότητας, που ακόμα και πρωτοετής της Νομικής θα διαπίστωνε την «εν ψυχρώ» παραβίαση του Κανονισμού της Βουλής, καθότι το «ραβασάκι του μπουμπούκου » δεν είχε τις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις για εισαγωγή προς συζήτηση.

Συγκεκριμένα:

  • Οι βουλευτικές τροπολογίες κατατίθενται το αργότερο τρεις πλήρεις ημέρες πριν αρχίσει η συζήτηση και επεξεργασία του νομοσχεδίου και την Παρασκευή η κατάθεση πρέπει να γίνει έως τις 13:00

Η τροπολογία Πλεύρη κατατέθηκε την Παρασκευή 21 Μάη στις 14:35 για να μην είναι εφικτός κανένας προληπτικός έλεγχος της συνταγματικότητας κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ψήφισής της.

Επιπλέον , η κατάθεση ένστασης αντισυνταγματικότητας απαιτεί μια στοιχειώδη προετοιμασία και η αντιπολίτευση δεν είχε τον απαραίτητο χρόνο, μιας και ο κ. Πλεύρης τους κατέλαβε εξαπίνης, καταθέτοντας την τροπολογία αργά το απόγευμα.

  • Κατά παράβαση του ‘Αρθρου 74: (Διαδικασία εισαγωγής για συζήτηση νομοσχεδίων και προτάσεων νόμων) δεν έχει καταχωριστεί στην επίμαχη τροπολογία το κείμενο της διάταξης που τροποποιείται!

Πέρα όμως από τους τυπικούς λόγους , η συγκεκριμένη τροπολογία δεν είχε και τις ουσιαστικές προϋποθέσεις για εισαγωγή προς συζήτηση, καθότι:

  • Είναι προδήλως άσχετη με το κύριο αντικείμενο του νομοσχεδίου «Παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L περιεκτικότητας σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC) άνω του 0,2%»
  • Τα Επιμελητήρια  ουδέποτε κλήθηκαν θεσμικά να διατυπώσουν τις θέσεις τους
  • Η  τροπολογία Πλεύρη δημιουργεί αντίθεση με υφιστάμενες ρυθμίσεις σε αλλα ΝΠΔΔ και στους ΟΤΑ
  • Είναι σε δυσαρμονία με την εκπεφρασμένη γενική κυβερνητική πολιτική

Υπενθυμίζεται πως στα δικαστικά χρονικά των τελευταίων ετών έχουν καταγραφεί δεκάδες σημαντικές αποφάσεις των ανώτατων δικαστηρίων που έκριναν αντισυνταγματικούς νόμους που αποτέλεσαν κεντρική πολιτική επιλογή της εκάστοτε κυβέρνησης. Η διάταξη μπορεί να κριθεί ως αντισυνταγματική έπειτα από σχετική προσφυγή, ωστόσο έλεγχος μπορεί να ασκηθεί και αυτεπαγγέλτως.

Google+ Linkedin