Επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ για τις κατολισθήσεις στην Διώρυγα της Κορίνθου

Επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ για τις κατολισθήσεις στην Διώρυγα της Κορίνθου

ΤΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ακόμα μια σοβαρή κατολίσθηση σημειώθηκε χτες, Τετάρτη 3/2, στη Διώρυγα της Κορίνθου, όταν μεγάλοι χωμάτινοι όγκοι αποκολλήθηκαν από τα πρανή κάτω από τη γέφυρα του Βιολογικού και κατέληξαν στο κανάλι φράζοντας σχεδόν ολοκληρωτικά τη διέλευση. Οι αναφορές υπουργών και κυβερνητικών παραγόντων περί έργου παγκοσμίου ενδιαφέροντος και συμβόλου αναφοράς εθνικού επιπέδου ενισχύουν ακόμα περισσότερο τις εγκληματικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων, τοπικών και περιφερειακών αρχών για την ελλιπή συντήρηση της Διώρυγας τα τελευταία χρόνια.  

Αναδεικνύοντας την επικινδυνότητα της κατάστασης, η Λαϊκή Συσπείρωση Πελοποννήσου κατέθεσε επερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο από το Νοέμβρη του 2020, ενώ η κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε επερώτηση στη Βουλή την προηγούμενη εβδομάδα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επερώτησης στη Βουλή: 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ

Προς Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Απαραίτητα έργα συντήρησης και μέτρα προστασίας εργαζομένων και ναυσιπλοΐας, στη Διώρυγα της Κορίνθου 

Το τελευταίο διάστημα έχουν συμβεί μια σειρά από σοβαρά περιστατικά στην διώρυγα της Κορίνθου που γεννούν τεράστια ερωτηματικά σε σχέση με την ασφαλή διέλευσή της, την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά και όσο αφορά τον κίνδυνο πτώσης ανθρώπων. 

Τον Απρίλιο του 2020 θρηνήσαμε ένα νέο παιδί που με τραγικό τρόπο έχασε την ζωή του από πτώση του στη διώρυγα, λόγω έλλειψης περίφραξης και μέτρων προστασίας. Τον περασμένο Νοέμβρη παραλίγο να σημειωθεί νέα τραγωδία αφού μεγάλο κομμάτι της πλαγιάς από τα πρανή κατάρρευσε, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουν εργαζόμενοι, με τα βράχια να πέφτουν δίπλα ακριβώς από ρυμουλκό που εκείνη την ώρα τραβούσε πλοίο το οποίο διέσχιζε την διώρυγα και επίσης κινδύνευσε. Παρόμοιο περιστατικό είχε σημειωθεί μια βδομάδα πριν με προσάραξη φορτηγού πλοίου σε αβαθή, εξαιτίας επίσης καταπτώσεων χωμάτινων όγκων. Από καθαρή τύχη και στις δύο περιπτώσεις κατολισθήσεων δε θρηνήσαμε θύματα. Πρόσφατα, την Παρασκευή 15/1/2021, νέα κατολίσθηση σημειώθηκε στα πρανή της διώρυγας, πλησίον της γέφυρας του βιολογικού καθαρισμού, χωρίς ευτυχώς να σημειωθεί κάποιο ατύχημα, πάλι από τύχη, αφού εκείνη την ώρα δε διέρχονταν τη διώρυγα κάποιο πλεούμενο ή εργάζονταν συνεργεία.

Αναφέρουμε μόνο αυτά τα περιστατικά που δείχνουν τις εγκληματικές ευθύνες για την ελλιπή συντήρηση της διώρυγας δεκάδες χρόνια τώρα, καθώς και την παντελή έλλειψη μέτρων προστασίας για ατυχήματα (περιφράξεις κλπ). Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων σοβαρών μεγάλων δημόσιων υποδομών, που με συνέπεια όλες οι κυβερνήσεις έχουν υλοποιήσει.

Παρά τις όποιες τεχνικές παρεμβάσεις έχουν γίνει μέχρι σήμερα, το νέο σοβαρό περιστατικό αναδεικνύει το μέγεθος και την σοβαρότητα του προβλήματος και ότι οι όποιες λύσεις δεν μπορεί να βασίζονται σε πρόχειρους σχεδιασμούς και αποσπασματικά έργα αποκατάστασης, βάζοντας με αυτό τον τρόπο σε κίνδυνο την ζωή εργαζομένων και όσων διέρχονται την διώρυγα. Αντίθετα είναι επιτακτική η ανάγκη να εκπονηθούν άμεσα ολοκληρωμένες μελέτες, να εξασφαλιστεί η κρατική χρηματοδότηση και να προχωρήσουν τα απαραίτητα έργα για την πλήρη αποκατάσταση ασφαλούς λειτουργίας της διώρυγας, καθώς και μέτρα για την αποφυγή πτώσεων (περίφραξη κλπ). Ταυτόχρονα να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων σε αυτήν. Μέχρι να ολοκληρωθούν πλήρως αυτά τα έργα και για όσο διάστημα τυχόν απαιτηθεί να μείνει κλειστή η διώρυγα, θα πρέπει να διασφαλισθούν τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα όλου του προσωπικού. 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση:

  • Για την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών, καθώς και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου απαραίτητων έργων αποκατάστασης, συντήρησης και ασφαλούς λειτουργίας της διώρυγας; 
  • Για την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων, καθώς και τη διασφάλιση όλων των εργασιακών και μισθολογικών τους δικαιωμάτων για όλο το διάστημα που πιθανά θα απαιτηθεί να μείνει κλειστή η διώρυγα; 
  • Για κρατικό φορέα διαχείρισης της διώρυγας που θα λειτουργεί με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και το δημόσιο όφελος, σε αντίθεση με την σημερινή Α.Ε. που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στη λογική του κέρδους;

Κόρινθος, 04/02/2021

Google+ Linkedin