Αργύρης Μερισκλάβος :«Όσο μπορούμε να φανταστούμε την καθημερινότητά μας χωρίς… παπούτσια, άλλο τόσο μπορούμε να σκεφτούμε το αυτοκίνητό μας χωρίς λάστιχα »

Η μηχανή και οι τροχοί είναι βέβαια τα στοιχεία εκείνα που ευθύνονται για την κίνηση των οχημάτων,αλλά τα ελαστικά είναι αυτά που έρχονται σε άμεση επαφή με τον δρόμο, υφίστανται τις κακοτεχνίες και τις «ιδιοτροπίες» του, ενώ καλούνται και να ακινητοποιήσουν  απόλυτα το όχημα όταν ο οδηγός του πρέπει να το σταματήσει. 

«Όσο μπορούμε να φανταστούμε την καθημερινότητά μας χωρίς… παπούτσια, άλλο τόσο μπορούμε να σκεφτούμε το αυτοκίνητό μας χωρίς λάστιχα »,μας λέει ο γνωστός εμπειροτέχνης Αργύρης Μερισκλάβος,που διατηρεί κατάστημα εμπορίας ελαστικών επί της οδού Ελ.Βενιζέλου 39,στο Κιάτο.

 Η άποψη του Αργύρη έχει σίγουρα εξαιρετικό ενδιαφέρον,καθότι επί σειρά ετών διαθέτει μακρά εμπειρία και τεχνογνωσία πάνω στο τομέα του ελαστικού, της ζάντας,των αναρτήσεων και αναμφίβολα έχει δώσει όλες τις απαιτούμενες λύσεις στους πελάτες που τον εμπιστεύονται όλα αυτά τα χρόνια  …

ΕΡ : Αργύρη,τις δύσκολες μέρες του καλοκαιριού που τα αυτοκίνητα, οι μηχανές αλλά και οι άνθρωποι υποφέρουν από τις υψηλές θερμοκρασίες, πόσο «ταλαιπωρούνται» τα λάστιχα των αυτοκινήτων και πώς πρέπει εμείς να τα προφυλάξουμε ;

ΑΠ : Στην πραγματικότητα, τα λάστιχα καταπονούνται πάρα πολύ λόγω των μεγάλων θερμοκρασιών, επειδή είναι ζωντανοί οργανισμοί και περιέχουν μέσα άνθρακα, γερνάνε από τις μεγάλες θερμοκρασίες και πέφτει με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό η αντοχή και η ελαστικότητά τους. Για μένα η ιδανική πρόληψη είναι να βάζουμε στα λάστιχα το σωστό αέρα, να τηρούμε το χρονικό διάστημα της ζωής τους και όσο μπορούμε να έχουμε το αυτοκίνητο σε σκιερά σημεία,δεν υπάρχουν και πολλές άλλες λύσεις.

ΕΡ : Πως σχολιάζεις την νοοτροπία μερικών που δεν αλλάζουν λάστιχα το καλοκαίρι, και λένε ότι από χειμώνα με τις πρώτες βροχές και βλέπουμε;

ΑΠ : Όλα είναι θέματα αξιών, τα χρήματα πρέπει να τα βάλουμε σε δεύτερη μοίρα, πρώτα είναι τα ανεκτίμητα και τα μοναδικά…που είναι  η ζωή μας και η ζωή των συμπολιτών μας, που δεν μας φταίνε σε τίποτα. Είναι προφανές ότι αν έχεις εξαντλήσει την ηλικία και τη ζωή των ελαστικών σου, θα πρέπει να τα αλλάξεις ακόμα και το καλοκαίρι. Το καλοκαίρι κάνεις εκδρομές, βάζεις την οικογένειά σου μέσα στο αυτοκίνητο και πας σε διάφορα θέρετρα για να κάνετε μπάνιο και να περάσουν ωραία, άρα πρέπει να είσαι ακόμα πιο προσεκτικός…

ΕΡ : Ισχύει η θεώρηση ότι ένα καλό ελαστικό είναι ιδανικό για κάθε αυτοκίνητο;

ΑΠ : Για μένα όλα τα επώνυμα ελαστικά είναι καλά. Από εκεί και πέρα, είναι θέμα εφαρμογής ελαστικού–αυτοκινήτου, ενώ πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η αντίληψη του οδηγού. Υπάρχουν όμως και ελαστικά που πιθανώς να τα βάλεις σε ένα αυτοκίνητο και να μην ταιριάζουν, γιατί, για παράδειγμα, είτε ο σκελετός τους είναι τετράγωνος και το αυτοκίνητο έχει πολύ μικρή γωνία κάμπερ είτε η σύγκλιση είναι τέτοια, ώστε το ελαστικό φθείρεται υπερβολικά.

ΕΡ : Με το βάθος του πέλματος τι γίνεται; Ποια είναι η σωστή διαδικασία για κάποιον που θέλει να ελέγχει την κατάσταση των ελαστικών του;

ΑΠ : Πολλές φορές βλέπουμε πως τα ελαστικά μας έχουν αρκετό πέλμα και νομίζουμε πως είναι καλό.Δεν ισχύει όμως όλες τις φορές και αυτό γιατί τα ελαστικά μπορεί να τα έχουμε αρκετά χρόνια στο αυτοκίνητο.Ο σωστός έλεγχος των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται πάντα από τους ειδικούς…

ΕΡ : Σε ένα καθημερινό οδηγό τι ελαστικό θα πρότεινες – Ποιο είναι το όριο ζωής για τα λάστιχα;; Τι πρέπει να προσέξει κάποιος που πάει το αυτοκίνητό του για ευθυγράμμιση;

ΑΠ : Ελαστικά, αμορτισέρ και ευθυγράμμιση αποτελούν ένα τρίγωνο ζωτικής σημασίας για την ασφάλειά μας. Συνεπώς σε όλους τους οδηγούς θα πρότεινα ένα ελαστικό με σωστές προδιαγραφές.Το όριο ζωής των ελαστικών είναι αυστηρά τα 2,5 χρόνια ή τα 35.000 με 40.000 km.

Σε ότι αφορά τη σωστή ευθυγράμμιση για μένα είναι καθαρά θέμα του  εμπειροτέχνη που επιλέγεται …καθώς θα πρέπει να εστιάσει με προσοχή στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.Δηλαδή αν τραβάει το αυτοκίνητο προς κάποια κατεύθυνση και αν τα ελαστικά δεν αλλοιώνονται ομοιόμορφα.

Kανένα αυτοκίνητο δεν είναι ίδιο με εκείνο που αρχικά σχεδίασε ο κατασκευαστής. Aκόμα και σ’ ένα καινούργιο αυτοκίνητο έπειτα από 2.500 χλμ. η γεωμετρία θα έχει αλλοιωθεί. Ο λόγος είναι ότι το αυτοκίνητο συναρμολογείται με όλα τα εξαρτήματα καινούργια, τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και τα silent block. Μόλις αυτά αρχίσουν να δουλεύουν συμπιέζονται και το αυτοκίνητο χάνει ύψος, οπότε αυτόματα αλλάζουν όλες οι γωνίες. Συνεπώς, ύστερα από κάποιο διάστημα, πρέπει το αυτοκίνητο να πάει οπωσδήποτε για ευθυγράμμιση…. 

ΕΡ : Κατά την εκτίμησή σου, πόσο έχουν συμβάλει τα  ΚΤΕΟ στο σωστό έλεγχο της κατάστασης των οχημάτων και πώς μεταφράζεται αυτό σε επίπεδο ποιότητας ζωής και οδικής ασφάλειας; 

ΑΠ : Ο έλεγχος και η πιστοποίηση της καλής λειτουργίας του οχήματός μας σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, όπου η ποιότητα του οδικού δικτύου είναι κάτω του μετρίου και υπάρχει σοβαρή έλλειψη οδηγικής παιδείας, είναι  σίγουρα αναγκαιότητα.Η ανάγκη ύπαρξης ΚΤΕΟ όμως, πηγάζει και από ένα άλλο πολύ σημαντικό ζήτημα που είναι η ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος από τους επικίνδυνους ρύπους, οι οποίοι επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα και δημιουργούν ένα ανθυγιεινό περιβάλλον για όλους μας… 

Είναι γεγονός πως οι οδηγοί σήμερα είναι πια περισσότερο ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά στην ασφάλεια του αυτοκινήτου τους και καταφεύγουν τακτικά σε ελέγχους,, παρά την υποχρεωτική πλέον φύση των ΚΤΕΟ. 

Ειδικά σε ότι αφορά τα ελαστικά ,κατά την γνώμη μου,ο προέλεγχος ΚΤΕΟ θα πρέπει να γίνεται μέσα από ένα επίσημο δίκτυο εξουσιοδοτημένων  βουλκανιζατέρ,που να διαθέτουν έμπειρο και άκρως εξειδικευμένο προσωπικό,καθώς τα ελαστικά είναι αυτά που φέρουν το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης ώστε το όχημα να κινείται με ασφάλεια στο δρόμο… 

 Η συνέντευξη δόθηκε στον Γρηγόρη Δημόπουλο για το kavos news.gr.

Google+ Linkedin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

*
*
*