Δάκρυα και συγκίνηση στη συναυλία του Θάνου Μικρούτσικου

Mια μαγική βραδιά έζησαν όσοι βρέθηκαν στην πρώτη μεγάλη συναυλία του Θάνου Μικρούτσικου, το βράδυ της Πέμπτης 7 Ιουνίου στο Θέατρο Βράχων του Βύρωνα.

Ο μεγάλος μας μουσικοσυνθέτης κάλεσε «όσους περπάτησαν μαζί του» και εκτός από την αφρόκρεμα του ελληνικού πενταγράμμου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της παραγωγής, σε αυτό το πρώτο κάλεσμα ανταποκρίθηκε περίπου 6.500 κόσμος κάθε ηλικίας, γεμίζοντας ασφυκτικά το Θέατρο Βράχων. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι όλες οι θέσεις ήταν καθήμενων και παρόλο που πλαστικές καρέκλες τοποθετήθηκαν σε κάθε πιθανό σημείο του χώρου, υπήρχαν αρκετοί που έμειναν όρθιοι.

Ο Θάνος Μικρούτσικος ακριβώς στις 9 το βράδυ εμφανίστηκε καταχειροκροτούμενος στη σκηνή και συγκινημένος καλωσόρισε τους χιλιάδες θεατές δηλώνοντας την ευγνωμοσύνη του για την παρουσία τους, την αγάπη και τα μηνύματα στήριξης που του στέλνουν καθημερινά λόγω του σοβαρού προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζει. Παράλληλα, φανερά ευδιάθετος, επικοινωνιακός και γεμάτος ενέργεια, έχοντας στο πλάι του τους: Γιώργο Νταλάρα, Χαρούλα Αλεξίου, Γιάννη Κότσιρα, Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Μανώλη Μητσιά, Μίλτο Πασχαλίδη, Κώστα Θωμαϊδη, Χρήστο Θηβαίο, Γιώργο Μεράντζα, Ρίτα Αντωνοπούλου και Μαριάννα Πολυχρονίδη, επί τρεις ώρες καθήλωσε, συγκίνησε και «χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία» ένα κοινό που δεν σταμάτησε να τον αποθεώνει μέσα σε μια φορτισμένη συγκινησιακά ατμόσφαιρα, ανοίγοντας με τον καλύτερο τρόπο την αυλαία του φετινού φεστιβάλ «στη σκιά των Βράχων» του Δήμου Βύρωνα.

Το τρίωρο μουσικό πρόγραμμα γεμάτο με όλα τα σπουδαία τραγούδια του συνθέτη, άνοιξε ο Κώστας Θωμαϊδης ο οποίος μοιράστηκε το μικρόφωνο με τον Θάνο Μικρούτσικο στο τραγούδι «Η πιο όμορφη θάλασσα», σε ποίηση Ναζίμ Χικμέτ που είχε πρωτοερμνηνεύσει η -μια από τους δυο μεγάλους απόντες της βραδιάς- Μαρία Δημητριάδη. Τη σκυτάλη πήρε ο Γιώργος Νταλάρας ερμηνεύοντας το «Ανεμολόγιο», η Ρίτα Αντωνοπούλου με τον αξεπέραστο «Μικρόκοσμο», ενώ ο Κώστας Θωμαϊδης με τη συγκλονιστική του ερμηνεία στο «Άννα μην κλαις» καθήλωσε το κοινό.

Ανεβαίνοντας στη σκηνή ο Γιώργος Μεράντζας, ο Θάνος Μικρούτσικος, σε μεγάλα κέφια τον προέτρεψε αστειευόμενος να κάνει την Ηπειρώτικη «αντεπίθεση» στην Κρητική «επέλαση» του Γιάννη Χαρούλη και του Μίλτου Πασχαλίδη, προλογίζοντας με αυτό τον τρόπο το Ηπειρώτικο «Τα ξεχωρίσματα». Από τη σκηνή παρέλασαν ακόμα ο Γιάννης Κότσιρας, ο Μίλτος Πασχαλίδης, ο Χρήστος Θηβαίος και φυσικά η Χάρις Αλεξίου που τόσο το κοινό όσο και ο Θάνος Μικρούτσικος που την αποκάλεσε «αδυναμία» του και «πριγκίπισσα» της επεφύλασσαν ιδιαίτερα θερμή υποδοχή. Μια από τις ξεχωριστές στιγμές της βραδιάς ήταν όταν ο συνθέτης αφιέρωσε το τραγούδι «Η αγάπη είναι ζάλη», που ερμήνευσε η Αλεξίου, στον αδερφό του Ανδρέα Μικρούτσικο ο οποίος βρισκόταν ανάμεσα στο κοινό και «αυτές τις μέρες είχε τα γενέθλιά του», όπως δήλωσε από τη σκηνή ο Θάνος Μικρούτσικος.

Τον κύκλο των τραγουδιών του Νίκου Καββαδία, του αγαπημένου ποιητή του Θάνου Μικρούτσικου, άνοιξε η Μαριάννα Πολυχρονίδη με το «Σταυρό του Νότου» και ακολούθησε τα αξεπέραστα «Καραντί» από τον Γιώργο Νταλάρα και «Μαχαίρι» από τον Κώστα Θωμαϊδη,

Καθόλη τη διάρκεια της βραδιάς ο Θάνος Μικρούτσικος δεν σταμάτησε να αφηγείται συντομες ιστορίες και να αστειεύεται με τους τραγουδιστές όπως όταν υποδέχτηκε τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου στη σκηνή, ο οποίος δεν γλίτωσε από την περιπαικτική διάθεση του συνθέτη για τη «μύτη που εξέχει και δεν έχει κάνει ακόμα πλαστική», απογειώνοντας στη συνέχεια το κοινό όταν τραγούδησε για… «Ένα νέγρο από το Τζιμπουτί».

Γύρω στις 11 το βράδυ ο Θάνος Μικρούτσικος έμεινε εντελώς μόνος του στη σκηνή και καθώς το κοινό κρατούσε την αναπνοή του, ακούστηκαν οι πρώτες νότες από τη μουσική στιγμή που και οι 6.500 θεατές περίμεναν με ανυπομονησία. «Μικρούτσικος χωρίς «7 νανούς» είναι καφές χωρίς τσίγαρο» είχε δηλώσει  ο συνθέτης για να συμπληρώσει αμέσως: «Είναι το τραγούδι της ζωής μου. Κρίνοντας από τις εκατοντάδες φορές που το έχω παίξει, δεν είναι μόνο το αποθεωτικό του τέλους, είναι ο τρόπος που παρακολουθεί ο κόσμος εν σιωπή, την ώρα που βυθίζομαι να παίξω τις πρώτες νότες του αυτοσχεδιασμού και ξεχνάω -στο εγγυώμαι- πού βρίσκομαι και τον κόσμο κάτω, μάλλον ίπταμαι, απογειώνομαι, χάνομαι. Αλλά επειδή ο καλλιτέχνης είναι φιλόδοξο ον, επιστρέφω για το χειροκρότημα!». Και συνέβησαν όλα τόσο φυσικά, ακριβώς όπως τα είπε… Ο Μικρούτσικος να παίζει τους «7 νάνους» και να τα σπάει και στο τέλος να πετάγεται σαν ελατήριο από τη θέση του και να υποκλίνεται σε ένα θέατρο που τον αποθέωνε κυριολεκτικά στον αέρα κάτω από ένα ατελείωτο χειροκρότημα!

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.