Facebook Twitter E-mail
Home 04.ΚΟΙΝΩΝΙΑ Black Friday α λα ελληνικά…σκαλοπάτι για ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου
formats

Black Friday α λα ελληνικά…σκαλοπάτι για ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

Προηγήθηκε η Γιορτή των Εργένηδων (光棍节) στην Κίνα, με τζίρο ίσο με το ΑΕΠ μιας χώρας,που χάρη στο διαδίκτυο διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο.Τώρα, έρχεται η ώρα της Black Friday στον Δυτικό κόσμο και στην Ελλάδα όπου οι πελάτες ,ανεξαρτήτως του μεγέθους της επιχείρησης, προτιμούν να περιηγούνται ή να κάνουν αγορές από τις κινητές τους συσκευές.

Στο μεταξύ, όλο και περισσότεροι άνθρωποι (σε όλο τον πλανήτη) συμμετέχουν στους εορτασμούς – το ηλεκτρονικό εμπόριο, εξάλλου, δεν γνωρίζει σύνορα…

Πριν από μια δεκαετία, η 11η Νοεμβρίου ήταν μια πολιτιστική γιορτή – συνδυάζεται πάντα με εκπτώσεις – των μη δεσμευμένων, στην Κίνα. Το 2009, η εταιρεία-κολοσσός τού ηλεκτρονικού εμπορίου, η Alibaba, μετέτρεψε αυτή την ημέρα στην αντίστοιχη έκδοση της Black Friday, για την Κίνα. Οκτώ χρόνια αργότερα από τότε, οι πωλήσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν από εκείνες της Black Friday και της Cyber Monday των ΗΠΑ μαζί!

Η Cyber Monday είναι όρος μάρκετινγκ για τη Δευτέρα μετά τις διακοπές των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες . Ο όρος «Cyber Monday» δημιουργήθηκε από τον Ellen Davis και τον Scott Silverman και ,αφού έκανε το ντεμπούτο του στις 28 Νοεμβρίου 2005 σε ένα δελτίο τύπου του Shop.org,γρήγορα έγινε μια από τις μεγαλύτερες ημέρες ηλεκτρονικών αγορών της χρονιάς.

Το Black Friday ξεκίνησε ως θεσμός το 1932 από τις ΗΠΑ και μόλις το 2013, η μόδα επεκτάθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Black Friday πραγματοποιείται, επίσης, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στη Γαλλία, ενώ σε κάποιες χώρες πραγματοποιείται μόνο από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οι εικόνες που έρχονται στο μυαλό μας από τη μέρα αυτή δείχνουν ουρές έξω από μαγαζιά, καβγάδες για τα προϊόντα και πολύ χαμηλές τιμές.

Γιατί, όμως μία ημέρα που θεωρείται γιορτή για τον εμπορικό κόσμο ονομάζεται «Μαύρη Παρασκευή»;

Επειδή τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.

Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

Δείτε τι γίνεται εδώ σε ένα σπάνιο βίντεο από μια Μαύρη Παρασκευή στη Νέα Υόρκη. Για την ιστορία τότε λεγόταν «Μέρα Παζαριού».

 
Tags:
 Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn
No Comments  comments 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>